"Świat Jaskiń"

Wspaniałe miejsca i zapierająca dech w piersiach przyroda wypełniły czas klasom czwartym, którzy mogli odkryć tajemnicę Jaskini Mroznej w Tatrzańkim Parku Narodowym. Wycieczkę rozpoczęliśmy od Tatrzańskiego Archiwum Planety Ziemia, nowoczesnego centrum edukacyjnego, zlokalizowanego przy wejściu do malowniczej Doliny Kościeliskiej. Jest to żywe archiwum, które łączy naukę o przyrodzie z nowoczesnymi technologiami, aby przekazać wiedzę w sposób angażujący dla każdego odwiedzającego. Spotkanie z przewodnikiem rozpoczeliśmy od przypomnienia zasad obowiązujących w TPN, zachowaniu bezpieczeństwa na szlakach oraz zmiennych warunkach atmosferycznych podczas tatrzańskich wędrówek. Dowiedzieliśmy się o świecie jaskiń i obejrzyliśmy film a następnie wyruszyliśmy na szlak widący wprost do Jaskini Mroźnej. W Dolinie Kościeliskiej dotarliśmy do rozwidlenia zielonego i czarnego szlaku, przeszliśmy przez mostek na potoku a ścieżka prowadząca prosto w górę,  doprowadziła nas  do jaskini. Wejście do jaskini rozpoczęliśmy 10 metrowym obudowanym tunelem, który doprowadził nas do schodów, za nimi wąska szczelina, za nią kolejne schody i pozostałe etapy jaskini: „Zwalisko” i „Biały Chodnik”, „Komora Złomisk”, „Wielka Komora”, która jest największą salą w jaskini, za nią małe jeziorko a za nim niewielkie przeszkody – przejście trzema przekopami, gdzie przechodzimy mocno pochyleni. Jeszcze kilka metrów i wyszliśmy z jaskini a następnie po stromych drewnianych schodach wróciliśmy do Doliny Koscieliskiej. Nasza przygoda na długo pozostanie w naszej pamięci. wycieczka wiele nas nauczyła i na pewno jeszcze wrócimy na teren TPN zgłębiając wiedzę na jego temat i przemierzając kolejne szlaki.