Szlakiem Piastów 30.05-01.06.2022

Program „Poznaj Polskę”, Bank Spółdzielczy „Karpatia” w Bukowinie Tatrzańskiej, nasi Rodzice oraz niezastąpieni nauczyciele , sprawili, że po raz kolejny mogliśmy poznać bardziej odległe zakątki naszego kraju. Tym razem wędrowaliśmy Szlakiem Piastów zwiedzając przepiękny  Poznań, Gniezno, Biskupin i Toruń, zgłębiając wiedzę na temat tych miast, ich zabytków oraz władców, o których wiedzę przekazywali nam wspaniali miejscowi przewodnicy. Podczas wycieczki staliśmy się na chwilę „Detektywami historii” zwiedzając Poznań. Mogliśmy sprawdzić prawdziwość hasła reklamowego „Poznań wart jest Poznania. Tu wszystko się zaczęło”. Zgłębiliśmy wiedzę na temat Początków Państwa Polskiego zwiedzając  m. in. Muzeum, Katedrę oraz Drzwi Gnieźnieńskie. Przemierzaliśmy  po Rezerwacie archeologicznym w Biskupinie, który  jest uznany za Pomnik Historii z licznymi śladami dawnego osadnictwa, od epoki kamienia po wczesne średniowiecze. Nie obcy nam będzie również Toruń – miasto Piernika, Kopernika i Pokoju. Spacerując po Toruńskiej Starówce, oglądaliśmy dowody świadczące o bogactwie miasta w przeszłości;  jego mury, ratusze, kamienice, czy liczne świątynie – Toruński gotyk na dotyk. Przemierzając nasz urokliwy kraj, zapisały się w naszej pamięci inne niż u nas krajobrazy. Temu wszystkiemu towarzyszył dobry humor, wspaniała atmosfera i idealna pogoda. Już dziś planujemy kolejne tak kształcące wyjazdy. Wszystkim za wszystko dziękujemy.